perjantai 2. toukokuuta 2008

Pitkästä aikaa täällä!

Taas alkaa samoilla sanoilla, mutta näin se aika menee! Muuta en voi sanoa :) Kohta on raskaus puolivälissä, huhhuh. Viikko 19 alkaa huomenna. Liikkeet olen tuntenut jo pitkän aikaa, n. 3 viikkoa ja päänsärkyjä on ollut edelleen.
Elämässä on tapahtunut nyt viimeaikoina ihan mahdottomasti, en tiedä mistä kertoisin ekana? No voisin kertoa vaikka, että sain tehtyä 5 kpl marionetti/keppinukkeja koulun Tsehov-näytelmään ja kyllä niistä tuli tosi hienot, vaikka itse sanonkin! Heti kun saan tyypit kuvattua, laitan ne tänne. Mutta oli niissä hommaakin, voi hitsiläinen. Pelkästään saven muotoiluun käytin 18 tuntia, siihen päälle osien liittäminen yhteen, maalaus, hiusten kiinnitys, kahvojen kiinnitys ja vaatteiden ompelu. Menin kyllä sekaisin laskuissa, mutta varmasti tein töitä ainakin 40 tuntia heidän eteen. Mutta oli ihanaa tehdä pitkästä aikaa nukkeja ja näyttää itselle ja muille että kyllä mä osaan kun vaan teen :)

Koulussa olen tehnyt keramiikassa sisustusta vauvan huoneeseen. Tein sammakon, joka näyttää enemmän konnalta naamasta, sekä sammakkoaiheesta tyylitellyn purnukan, jolla on kruunu nuppina ja purnukasta erkanevat sammakon koivet, kaikki neljä. LAitan niistäkin kuvat tänne kunhan ehdin! Jos vauvalle tulee tutteja, olin ajatellut säilyttää niitä purnukassa. Olin ajatellut siis :D Käytäntö voi olla jotain ihan muuta!!
Ja lisäksi sain tehtyä maalaamilleni korteillleni kauniin salkun, jossa voin niitä kantaa ja kaupata, sekin oli koulutyö.

Olen saamassa koulukaveriltani ison tukun kestovaippa eli hahtuvapöksyohjeita ja niihin liittyvää muuta sälää, en malta odottaa tosiaan että koulu loppuu ja saan aloittaa neulomisen. Ekana väännän pöksyjä, sitten aloitan villaisen aluspuvun neulomisen. Voi miten kivaa! Kasvivärjätyistä langoista tietysti :)

Maha on kasvanut jo ja siitä huomautellaankin mulle joka välissä! Itsestä tuntuu vaan läskiltä... Viimeksi neuvolassa kuunneltiin sydänäänet, 150 lyöntiä minuutissa suunnilleen. Voi pientä!

Kaikki ennustaa meille poikaa, kukaan ei vielä ole sanonut että tyttö tulee. Eli todennäköisesti meille tulee tyttö siis :D Meille se on ihan sama, kumpi vaan on ihana ja sen näkee tosiaan sitten syyskuussa. Jatkuvasti törmää myös kysymykseen "meinaatteko käydä rakenneultrassa". Ei meinata, kun lapsella on kaikki hyvin ja äidillä kans suht ok niin miksi turhaan, kun ei haluta sukupuoltakaan tietää.

Minä kärsin ajan puutteesta, eli liikunnan puutteesta! Onneksi tänä iltana pääsin miehen kanssa lenkille ja oli mahtavaa kävellä 22-23 välisenä aikana kun elämä hiljenee ja kuulee lintujen mielettömän sirkutuksen. Kävimme järven rannassa kokeilemassa vettä ja voi kun se oli lämmintä! Ihanaa, pääsee uimaan! Ja onneksi mulla alkaa vasta viikolla 36 uintikielto, se on syyskuun eka viikko, joten saan huoletta polskutella koko kesän. Muuten ei olis tullut kyllä mitään! Varmistin tänään vielä neuvolasta, ettei varmasti haittaa jos menen jo nyt noihin suht kylmiin vesiin uimaan. Ei haittaa jos ei supistele. Sinne siis!!

Vappuyönä koin ekan järkyttävän suonenvedon oikeessa pohkeessani, hyi hitto miten ilkeeltä tuntui! Magneesiumia napaan vaan, niin eiköhän se siitä.
Ai niin, sain työterveyslääkäriltä lähetteen fysikaaliseen hierontaan tätä migreeniä varten, mahtava juttu. Lisäksi mun ei tarvi mennä enää sille mulkulle lääkärille, se asia hoitui onneksi parhain päin. Muuten niissä mun migreenilääkkeissä lukee paketissa että:" ei saa käyttää raskauden aikana, saattaa vahingoittaa sikiötä". Ja niitä se paskiainen käski mun syödä...Kaikenlaisia!

Se on kesä ny!

Ei kommentteja: