perjantai 21. maaliskuuta 2008

Pääsiäsitunnelmia

Mua sattuu TAAS päähän, menihän tässä jo, mitä reilu viikko ilman särkyä? Voi surku. No, jos tämä menis tällä kertaa ohi, toivon niin, pidän sormet ristissä! Jos särky nimittäin äityy yöllä pahaksi, mä olen yksin kipuni kanssa täällä, kun mies on mökillä.

Voi että, me nähtiin tiistaina meidän vauva!!! Oli se sitten niin ihana, mitään muuta en osannut hokea ultrassa kun että "ihana!" ja nauraa vaan. Se oli niin mainion näköinen, kun ensimmäinen mitä ruudulta näkyi oli pieni danssaava vauva, tulee kuulema äitiinsä :D Siellä se huitoi käsiään ja tepsutteli pikku jaloillaan ihan pystyasennossa, sitten päätti näyttää meille ensin PYLLYÄ ja lähteä konttaamaan sitten kuvaruudulla sivuttain meihin päin. Ja sitten taan joraamaan! Kätilö nauroi, että kuulema yleensä eivät ole näin eläväisiä kun meidän lapsi. Mutta mun siskon kaikki kolme lasta ovat olleet samanlaisia. Tuntui kun vauva olis sieltä huudellut että "moi, kattokaa hei mitä mä jo osaan täälä!!" Kaikki oli kunnossa eikä niskaturvotustakaan ollut. Nukuttiin miehen kanssa seuraavat 2 yötä niin älyttömän hyvin, olisko joku pieni kivi kuitenkin vierähtänyt sydämeltä? En tiedä.

Pääsiästä pukkaa, ja mä olen saanut väännettyä tilauksesta jopa 3 sellaista isoa noitaa, mitä mun nettisivuilla on. Aika pienillä panoksilla siis mennään :D Mutta en revi itseäni mihinkään älyttömyyksiin, en nyt. Olen muuten huomannut, että en tosiaan stressaa enää mistään! Minä joka ennen stressasin kaikesta. Muisti on mennyt! Niin etten muuten muista, joko olen tämänkin kertonut kertaalleen? Kuvittelen, että mulla on pieni lipasto pään sisällä jonne olen sulkenut kaikki tärkeät asiat, eikä ne sieltä edes kolistele mulle. Asiat joita ennnen siis pyörittelin jatkuvasti päässä, voi vitsit mun pitää vielä tehdä toi ja toi, ja voi voi toikin on tekemättä!!! Nyt pulpahtaa välillä pintaan joku tärkeä juttu, jonka sitten teen pois alta jos ehdin. Mikään tässä elämässä ei ole päivälleen, ja se on ollut hienoa huomata! Jos mä en jotain juttua nyt ihan ehdi hoitaa aikataulussa, mä hoidan sen vähän jäljessä. Mitäs siitä, ei maalima siihen kaadu :) Onneksi! Ja sain muuten tehtyä inventaarion, viime vuoden ajopäiväkirjan ja kirjanpidon siihen pisteeseen, että saatoin viedä ne eilen tilitoimistoon. Taas yksi homma alta pois, noin sulavasti vaan.

Huomenna olisi tarkoitus mennä vetämään Riihimäen Pääsiäiseen askartelua lapsille, joita voi siis parhaimmillaan tulla 600 päivän aikana! Siksikin pelottaa tämä päänsärky, sillä jos mä olen huomenna aamulla konttauskunnossa, ei musta ole askartelupaskartelu- tädiksi. Meitä piti lähteä meidän luokalta 3 vetämään, mutta yksi on jo mahataudissa ja me kaksi muuta flunssassa. Saas nähdä, miten meille käy!

Muuten, mies on kuin onkin puhunut töissä vauvasta ainakin YHDELLE, koska sanoi tänä aamuna, että saisi työkaveriltaan sikahalvalla 3- pyöräiset vaunut. Ei osannut sitten sanoa niistä sen kummempaa, eli ei tiennyt kertoa onko vaunuissa esim. vaihtomahdollisuus rattaiksi. Mutta maksettaisiin vaunuista neljäsosa niiden ovh:sta, joten mun mielestä kuullostaa ihan kannattavilta kaupoilta. Ja kolmipyörästen vaunujen kanssa on helppo lenkkeillä! Kyllä mä sellaiset haluan.

Ei olla vielä hankittu mitään vauvalle, onhan tässä aikaa. Eilen katselin vauvakirjoja, ja nappasin hyllystä ensimmäisenä käteen vaaleanpunaisen vauvakirjan?! Ehkä siksi, että mulla on ollut itsellä samanlainen ja puhuin samalla kaverilleni että olishan se hauskaa jos lapsella olis sama kirja kuin äidillä. Kaveri ihmetteli että mitä ihmettä, joko te tiedätte kumpi sieltä tulee?? Sitten itsekin tajusin ottaneeni kirjan tytölle. Kummallista myös siksi, että musta tuntuu että mahassa on poika. Mutta me odotetaan loppuun asti kumpi sieltä tulee, ei saa huijata!! :D

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kävin pitkästä aikaa lukemassa... Elinalta kuulinkin iloiset uutiset kun muutama päivä sitte nähtiin. Onnea tulevalle äiskälle ja iskälle!! :)

Emppu

Päivi kirjoitti...

Kiitos vaan :)